Arbetet med motor fortsätter. Jag har monterat oljetråget som jag har målat svart och gjort ny packning. Den speciella flytande oljesilen för oljepumpen monterades. När allt det var monterat vände jag på motorn jag fick göra en bädd av trä. Jag har justerat ventilerna till 0.010 ” glapp. Den nya kamkedjan monterades jag fick även göra ett nytt tändlägesmärke likaså ett märke för ödp och udp på svänghjulets framsida. Tillverkade nya frostbrickor som ja monterande.
Monterade ihop hela kopplingsdelen med fjädrar jag byte ut bultarna mot insex 5/16 UNF med högsta hållfasthetsklass. Själva lamellen med fjäder ska jag skicka för renovering.
Lackeraren som ska hjälpa mig med lack har inspekterat det var bara att börja lacka. Vi ska börja med de svarta plåtarna först.
Nu är det bara att välja färg!!!
Kylarmaskeringen och framkofångaren har blivit avkromade klar för reparation. Strålkastarna började jag själv titta på och göra rent med lite syra. Resultatet var otroligt. Jag ska själv slipa kofångaren före kromning senare.
Framaxeln är klar för målning och montering av lager och pinnbult.