Styrning och knutar

Denna månad har jag jobbat med framaxeln genom att beställa lager och försökt att svarva spindelbulten till rätt dimensioner och med rätt passning. När jag höll på med att svarva ringde jag till Sören.Han förslog att efter som det var en hel del som jag inte kunde göra själv på grund av att jag inte hade svarva för att svarva så stor diameter på till framhjulet. Då kunde han göra det åt mej allt på en gång så att det verkligen passade sagt och gjort. Det innebar spindelbult bussning borra upp axelns hål för spindelbulten och fixa till navet för hjulen. Innan dess hade var de blästrade och grundmålade.
Bensintanken har jag satt ihop och tillverkat en manlucka frö mätaren det blev en elektrisk. Sedan målade allt svart.
Bakre knutkorset plockades isär och kontrollerades. Resultatet blev som väntat att det måste bli ett nytt. Var får man tag i det då??? Jag fick ett napp med ett datablad som svar så då vet jag vilken typ det ska vara och kolla efter likvärdiga kanske….
Växellådan har jag monterat ihop efter att fått tag på de sista felande delarna från Kjell i Norge. Hör och häpna allt fungerar också. Härligt!
Stötdämparna tittade jag lite närmare på nu blev resultat inte så bar en ok, två måste delvis renoveras den sisat måste även alla delar utan tryckstängerna renoveras puh!!! Jag har börjat med att göra 1/2″ UNC pinnbultar till dom samt muttrar till två av dem.
Det sista jag gjort är justeringar på höger bakdörr
Jag har också mailat med Greg Gumtow han skulle hjälpa mig med transporten till Sverige med kylarmaskeringen och framlyktor

frontaxel3

gearbox4

radiatshell

reardright

univjoint

shockabs